woensdag 8 januari 2014

Hartige taart met Tonijn


Met de Verleidelijke Tafel ben ik mijn inmiddels mijn horizon aan het verbreden met lunches en high tea. Ik ben hiervoor nieuwe recepten aan het uitproberen. En deze deel ik graag met jullie.

Ik ben dol op hartige taarten & quiches. Heerlijk met een lekkere salade erbij... Daar kan ik van blijven eten.
Regelmatig maak ik ze thuis, maar ik blijven altijd een beetje hangen bij dezelfde smaken.
Deze hartige taart met tonijn maakte ik een paar dagen geleden en volgens mijn vriend was deze qua smaak de lekkerste die hij tot nu toe had gegeten.

Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit de bodem zelf heb gemaakt, maar eigenlijk altijd gewoon de diepvries versie gebruik en dat bevalt tot nu toe prima.




Hartige taart met tonijn

5 à 6 plakjes hartige taartdeeg van Koopmans
2 blikjes tonijn
1 grote rode ui in fijne snippers
Italiaanse kruiden (naar smaakt)
zout en peper
Créme Fraîche
3 eieren
100 g geraspte kaas

Bereiding

1. Verwarm de oven op 200 graden.  Ontdooi de plakjes hartige taartdeeg. Laat de tonijn even uitlekken. Vet een springvorm van 26 cm goed in. Ik bekleed de bodem meestal nog met bakpapier.

2. Bekleed de springvorm met de hartige taartdeeg. 
Meng in een kom tonijn met de ui en breng op smaak met de italiaanse kruiden en zout & peper. Schep het tonijnmengsel op de bodem.
Meng in de kom de crème fraîche, de eieren en de kaas en verdeel dit over de tonijn.

3. Zet de taart in de oven voor ongeveer 40 tot 45 minuten.
Serveer met Rucola.


Smakelijk eten!


1 opmerking:

  1. Ik vind hartige taarten ook zo lekker en ben er ook een beetje mee aan het experimenteren. Deze ziet er ook lekker uit!

    Groetjes Barbara

    BeantwoordenVerwijderen